Beste vrijwilligers, commissieleden, bestuursleden, enzovoorts,
Vanaf vandaag staat de agenda voor interne vergaderingen online. De bedoeling van deze agenda is dat elke vergadering van een commissie of het bestuur hierin komt te staan. Zo kun je zien wie er wanneer en waar vergaderd. Zo kom je nooit voor verrassingen (bijvoorbeeld een volle bestuurskamer) te staan.
Hoe gaat dit in zijn werk?
Onder de agenda staat een formuliertje dat je in kunt vullen, dit wordt na verzending afgeleverd aan de webredactie die de vergadering zo snel mogelijk aan de agenda toevoegen. Zorg ervoor dat je het formulier zo volledig mogelijk invult, eventuele opmerkingen kun je kwijt in het daarvoor bestemde vakje. Is het een activiteit die een aantal weken achter elkaar terugkomt, vul dan het formulier één keer in en geef bij de opmerkingen aan hoeveel weken het in totaal is.
Tip: wijs binnen je commissie één iemand aan die ervoor zorgt dat de vergaderingen worden doorgegeven via het formulier.
Verdere informatie
Momenteel staat er een ‘webbie-overleg’ in en wekelijks op donderdag het ‘TC-overleg’ over het samenstellen van de selecties voor de aankomende zaterdag. Wanneer je je muis op een overleg houdt komt er meer informatie beschikbaar over de vergadering: datum en tijd, locatie en eventueel de beschrijving van de vergadering. Als laatst kun je kiezen voor ‘Bekijk meer details’. Wanneer je hier op klikt opent zich vanzelf de vergadering in Google Agenda.
Agenda bekijken op smartphone
Wanneer je de agenda via een smartphone bekijkt ziet deze er iets anders uit. Op je smartphone worden de agenda-items getoond in planningsweergave in plaats van de kalender. In de planningsweergave staat de datum, tijd, naam van het overleg, locatie en eventuele beschrijving.
Vragen? Stel ze onderaan dit bericht!
De agenda is gekoppeld met Google Agenda en daardoor kan je een vergadering snel naar je eigen Google Agenda kopiëren. Heel makkelijk!
Recente reacties